W jaki sposób działa sauna?

sauna beczka We wn─Ötrzu sauny, dzi─Öki elementom grzewczym, temperatura mo┼╝e si─Öga─ç ponad 90 stopni Celsjusza, a nasz─ů sk├│r─Ö rozgrzewa do oko┼éu 40 stopni.

Podnosi temperatur─Ö naszego cia┼éa o jeden stopie┼ä, przez co odczuwamy lekk─ů gor─ůczk─Ö i w┼éa┼Ťnie dzi─Öki temu sauna ma pozytywny wp┼éyw na nasze zdrowie.

R├│wnie┼╝ narz─ůdy wewn─Ötrzne maj─ů w├│wczas podwy┼╝szon─ů temperatur─Ö.
W stanie niewielkiej gor─ůczki proces produkcji cia┼éek odporno┼Ťciowych jest podwy┼╝szony, dzi─Öki czemu zwi─Öksza si─Ö odporno┼Ť─ç organizmu.
Temperatur─Ö wewn─ůtrz sauny najcz─Ö┼Ťciej podnosi si─Ö dzi─Öki elektronicznym elementom grzewczym, lub za pomoc─ů rozgrzanych kamieni, kt├│re polewa si─Ö wod─ů, ┼╝eby zapewni─ç odpowiedni─ů wilgotno┼Ť─ç powietrza.

W r├│┼╝nych rodzajach saun spos├│b uzyskania wysokiej temperatury jest uzyskiwany odpowiedni─ů dla nich metod─ů.

Czy sauna jest dla ka┼╝dego?

sauna beczka Czy z sauny mo┼╝e korzysta─ç ka┼╝dy? Pytanie niby z pozoru proste, ale s─ů pewne kwestie, na kt├│re nale┼╝y zwr├│ci─ç uwag─Ö.
Przede wszystkim uczęszczanie do sauny jest rekomendowane osobom zdrowym, głównie z tego powodu, że jest to zabieg bardziej profilaktyczny.
Oczywi┼Ťcie nie oznacza to, ┼╝e nie pomaga r├│wnie┼╝ osobom maj─ůcym jakie┼Ť problemy zdrowotne.
Nale┼╝y jednak pami─Öta─ç, ┼╝e przez niekt├│re schorzenia korzystanie z sauny mog┼éoby by─ç niebezpieczne, ale dla wi─Ökszo┼Ťci ludzi taka forma relaksu ma dobroczynny wp┼éyw na wiele uk┼éad├│w w organizmie.
Jest szczeg├│lnie polecana osobom choruj─ůcym na b├│le reumatyczne, na nadci┼Ťnienie czy, co ciekawe, osobom b─Öd─ůcym w depresji oraz anorektykom. Mimo tego ka┼╝dy, je┼Ťli nie ma wyra┼║nych przeciwwskaza┼ä, mo┼╝e cieszy─ç si─Ö czasem sp─Ödzonym w saunie.

Jak nale┼╝y si─Ö przygotowa─ç do wizyty w saunie?

Je┼Ťli chcemy osi─ůgn─ů─ç jak najlepszy rezultat korzystaj─ůc z sauny powinni┼Ťmy si─Ö zastosowa─ç do kilku istotnych zasad.
Przede wszystkim przed wej┼Ťciem do pomieszczenia sauny powinni┼Ťmy dok┼éadnie umy─ç i dobrze osuszy─ç nasze cia┼éo.
Ponadto wchodz─ůc do sauny nie nale┼╝y mie─ç na sobie ┼╝adnych ubra┼ä poza r─Öcznikiem.
Po kilkunastu minutowej sesji, dla pocz─ůtkuj─ůcych zaleca si─Ö nie d┼éu┼╝ej ni┼╝ 10 min, koniecznie trzeba wzi─ů─ç ch┼éodny prysznic. Mo┼╝na powt├│rzy─ç ca┼éy zabieg kilka razy, jednak najcz─Ö┼Ťciej poleca si─Ö powtarzanie cyklu trzy razy. Przed kolejnym wej┼Ťciem do sauny powinno si─Ö odpocz─ů─ç 20-30 minut. Dzi─Öki znajomo┼Ťci i zapami─Ötaniu kilku prostych krok├│w korzystanie z sauny b─Ödzie bezpieczne i przynosz─ůce korzy┼Ťci. .

Widok do druku:

sauna beczka