Jak naprawić auto małym kosztem

Dodane: 03-08-2016 11:15
Jak naprawić auto małym kosztem silniczki krokowe sklep

Ile kosztują części do samochodu?

Części samochodowe niektórzy z nas kupują o wiele częściej, niż ubrania. Często jest to spowodowane złym stanem technicznym danego pojazdu lub nieodpowiednim serwisowaniem, ale czasem zdarza się także, że na początku kupujemy tanią część, która psuje się już po kilku dniach. Jak można zapobiegać takim sytuacjom? Najlepiej jest oczywiście kupować oryginalne części, mimo, że często kosztują one o wiele więcej. Koszt naprawy ze względu na określone części może często być bardzo wysoki, jednak zawsze bardziej opłaci nam się zapłacić więcej za pierwszym razem, niż płacić małe kwoty, jednak bardzo często. Posiadając własny samochód zawsze musimy się liczyć z tego typu wydatkami.


Wikipedia o wale (maszyny)

Wał ? część maszyny, najczęściej w kształcie walca, obracająca się wokół własnej osi wraz z zamocowanymi na niej elementami, służąca do przenoszenia momentu obrotowego. Na wale mogą być osadzone: koła zębate, piasty, tarcze hamulcowe itp.

Jeśli wał obciążany jest momentem skręcającym i momentem gnącym, działającymi w płaszczyznach prostopadłych względem siebie, wymagają zsumowania przy pomocy hipotez wytężeniowych. Największe zastosowanie ma tu hipoteza Hubera-Misesa-Hencky'ego. Wypadkowe obciążenie podzielone przez wytrzymałość jednostkową, na całej długości wału, pozwala wyznaczyć jego minimalny zarys. Zarys rzeczywisty projektuje się tak, by opisywał on zarys minimalny oraz spełniał wymogi montażowe i funkcjonalne.

Szczególną formą wału jest wał korbowy oraz wał giętki.

Odmianą wału jest też wał napędowy, służący do doprowadzania napędu do podzespołów maszyny, które nie mogą być połączone bezpośrednio, ze względu na oddalenie od siebie, bądź konieczność zapewnienia pewnej ruchomości tych elementów względem siebie. Wały tego typu znajdują zastosowanie w samochodach z silnikiem z przodu, napędzającym oś tylną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_(maszynoznawstwo)


Encyklopedycznie o tłoku silnika

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)